Wednesday, December 18, 2013

#13: Aku dan Farhana

Satu cerita rare yang nak aku kongsikan dengan semua.
Selalu pun bukan aku biasa tulis-tulis cerita jiwang pasal diri aku macam ni.
Tak masyuk dengan jiwa bak kata orang!
Tapi kali ni tak apalah, aku sinarkan sedikit sisi jiwang yang bersisa dalam diri.

Mungkin ramai yang masih tak tahu, tapi sebenarnya aku lama dah kenal Farhana ni.
Hampir 4 bulan juga la.
Dan sepanjang 4 bulan tu juga, hubungan aku dengan Farhana ni memang rapat.
Malahan sangat intim.
Aku tak nak makwe-makwe lain bising dengar aku rapat dengan Farhana, itu pasal aku tak banyak cerita tentang hal ini.

Selama ni, selalu juga aku melepak dengan dia.
Tapi lepas aku masuk UM, hubungan aku dengan Farhana jadi semakin rapat.
Mungkin sebab Farhana pun ikut aku belajar di sini.
Dulu, sebelum aku sambung belajar, bila aku lepak ronda-ronda dengan dia, adik aku akan join sekali.
Saja pusing-pusing Puncak Alam, daripada tak ada buat apa di rumah, ada baiknya juga aku keluar pusing-pusing hirup angin petang.
Tapi kalau malam-malam, memang aku berdua-duaan saja dengan Farhana ni.
Biasanya aku bawa dia ke kedai mamak.
Dah jadi satu benda biasa la brader bujang macam aku ketagih teh tarik, jangan buat ternganga pulak.

Aku sayang Farhana sepenuh hati sebenarnya gua cakap lu.
Selalu kalau dah berduaan dengan dia, memang aku usap-usap kepala dia, ronda-ronda sambil pimpin dia.Romantisnya aku terhadap Farhana dah bagaikan sinar mentari senja di Venice.
Kau boleh bayangkan tak keagungan cinta aku terhadap Farhana?
Aku juga sudah berjanji untuk kekal setia mencintai Farhana sepenuh hati, pankreas, usus besar, usus kecil, ginjal dan segala jenis organ dalaman lagi yang wujud memenuhi rongga badan ini.

Di sini, aku cuma nak ucapkan terima kasih yang tidak terhingga buat Farhana kerana setia menemani aku ke mana sahaja aku pergi.
Kedai mamak, gelanggang bola keranjang, surau mahupun masjid, waima ke dewan kuliah dan port lepak Setia City Mall sekalipun, dia tetap setia menemani aku tanpa keluhan dan rasa jemu.
Sungguh, aku sayang sama Farhana.
Moga hubungan kita kekal selama-lamanya.

Nota Tambahan: Farhana dalam cerita yang aku karang bersungguh-sungguh di atas sebenarnya adalah nama yang aku berikan kepada Motorsikal berkuasa 115 cc, Yamaha Lagenda hitam putih yang setia menemani aku dari mula aku beli, sampailah hari ini.
Kau jangan fikir bukan-bukan pulak. Keh keh keh...

No comments:

Post a Comment