Thursday, December 19, 2013

#12: Member-memberku Yang Brutal?

Aku ni jenis insan berjiwa brutal. Dengar pun jenis lagu-lagu yang brutal juga.
Trash Metal, Heavy Metal, Hard Rock, Alternative Rock, segala jenis keluarga lagu-lagu headbanging aku redah.
Secara automatiknya, aku turut mencari orang-orang yang sama berjiwa keras lagi brutal untuk dibuat kawan.

Antara member aku yang brutal ialah Don.
Don merupakan seorang brader yang lain macam dia punya kepala.
Kalau cakap pasal strategi dan perancangan, aku rasa langkah-langkah nak meletupkan negara haram Israel pun dia boleh bentangkan dalam mesyuarat PBB.
Tapi bila teringat yang member baik Israel laknat iaitu Amerika mempunyai pengaruh yang dahsyat tahap mambang dalam PBB, maka aku batalkan niat aku untuk tanya Don fasal ni.
Kalau jadi ahli poitik, aku berani jamin gengster-gengster di luar sana tidak terkecuali para mafia dari Itali mahupun Russia akan tertunduk malu-malu kucing dengan karisma dan kewibawaan Don.

Seorang lagi member aku yang brutal ialah Apek, pakar komputer yang dah masuk standard langit ke tujuh.
Budak ni kalau hack sistem kewangan negara-negara jiran pun aku rasa satu dunia tak perasan.
Ke'brutal'an Apek diserikan lagi dengan tabiat beliau yang tak suka mandi pagi dan sekadar menyembur apa yang perlu pada badan untuk mewangikan apa yang patut.

Ujang juga tak terkecuali daripada senarai member-member brutal aku.
Seiring dengan Wan, Ujang juga boleh diklasifikasikan sebagai salah seorang kaki pukul kelas pertama.
Kiranya, kalau aku nak pergi bergaduh, rasa tak goyang langsung kalau ada dua ekor ni berjalan di sebelah kiri dan kanan aku.
Lebih-lebih lagi Wan.
Saiz badannya saja sudah boleh buat Gajah Afrika tunduk hormat kepada beliau.

Kejung juga merupakan sahabat aku yang cukup brutal.
Kelibat tubuhnya sahaja mampu mencairkan makwe-makwe yang memerhati dari jauh.
Kalau dia mula bercakap, aku rasa mau jadi gila tak keruan terus makwe-makwe tersebut.
Kalau diukur dari saiz penumbuk Kejung, StoneCold Steve Austin boleh menangis guling-guling minta tamatkan kontrak dengan WWE dek kerana rasa rendah diri yang melampau-lampau terhadap Kejung.

Pendek kata, member-member gua pun majoriti sama jiwa brutal lagi keras serta deras, sama macam gua.
Brutal brothers never walk alone gua cakap lu!

.....

Sebelum final exam sem 4 di KMPk, Apek pergi MPH untuk selesaikan baucer buku dia yang dah tunggu masa saja untuk tamat tempoh.
Antara buku yang dia beli adalah novel 'Lazuardi', karya Nasz. Dia baca, Don pun baca novel tersebut.
Aku jenguk bilik Wan pula, aku nampak novel 'Adam dan Hawa', karya Aisya Sofea atas katil.
Ujang pula tak puas hati sebab aku tertinggal novel 'Versus' karya Hlovate yang dia tak habis baca lagi dekat rumah.

Mengingat akan hal ini, aku sudah tidak tahu lagi bahagian mana yang brutal tentang mereka.

1 comment:

  1. jiwa brutal tapi baca novel tu la yg di cari. lain macam dia punya brutal tu bro.

    ReplyDelete